Incidente de la ponte de Marco Polo

Incidente de la Ponte de Marco Polo
Parte de segunda guerra sino-xaponesa
Fecha 7 xunetu 1937[1] → 9 xunetu 1937
Llugar Cerca de Beixín - Tianjin
Coordenaes 39°50′57″N 116°12′47″E / 39.84917°N 116.21306°E / 39.84917; 116.21306
Resultáu victoria xaponesa
Belixerantes
Bandera de Taiwán República de China Bandera del Imperiu de Xapón Imperiu del Xapón
Comandantes
Bandera de Taiwán Song Zheyuan Bandera del Imperiu de Xapón Kanichiro Tashiro
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Segunda Guerra Sino-Xaponesa

Alvertencia de vista previa: Páxina qu'usa Plantía:Ficha de conflictu militar con un parámetru desconocíu "fecha"
Alvertencia de vista previa: Páxina qu'usa Plantía:Ficha de conflictu militar con un parámetru desconocíu "descripción_imaxe"
Alvertencia de vista previa: Páxina qu'usa Plantía:Ficha de conflictu militar con un parámetru desconocíu "conflictu"
Alvertencia de vista previa: Páxina qu'usa Plantía:Ficha de conflictu militar con un parámetru desconocíu "imaxe"

El incidente de la Ponte de Marco Polo, asocedíu'l 7 de xunetu de 1937,[2][3] marcó l'entamu de la Segunda guerra sino-xaponesa ente l'Imperiu del Xapón y la República de China. Los soldaos de dambes potencies enfrentáronse 15 quilómetros al suroeste del centru de Beixín, na Ponte de Marco Polo (卢沟桥/盧溝橋, Lugou Qiao en chinu), sobre'l ríu Yongding.[2] En Xapón conocer al incidente como Asuntu de la Ponte Roko (en jap. 盧溝橋事件, Rokokyo-jiken) o Incidente de la Ponte Roko (en jap. 盧溝橋事変, Rokokyo-jihen). En China conocer, sicasí, como Incidente del 7 de xunetu (en chinu 七七事变/七七事變, pinyin qīqī shìbiàn) y incidente Lugouqiao (en chinu:卢沟桥事变/蘆溝橋事變, pinyin lúgōuqiáo shìbiàn).

La creación de Manchukuo en 1934 y la posterior espansión de la influencia de Xapón pel norte de China, en desterciu del poder del Kuomintang na zona, aumentaron la tensión ente los Gobiernos de Tokiu y Nankín. La esmolición por un posible enfrentamientu cola XRSS y la conveniencia de reforzar el so poder en Manchukuo en tal casu fixeron, sicasí, que Xapón prefiriera nun enfrentase direutamente colos Nacionalistes chinos, sinón tratar d'estender el so poder na rexón por aciu la política y la economía en cuenta de per mediu de choques militares. Aun así, Nankín vía con malos güeyos la espansión del poder xaponés, y los planes de Tokiu pa estrechar les rellaciones económiques ente l'Imperiu, el norte de China, Corea y Manchukuo exacerbaron la tensión nel branu de 1937.

Nesti ambiente de gran tensión, los xaponeses fixeron maniobres militares pela rodiada de Beixín. Mientres les maniobres un soldáu xaponés perder mientres un curtiu periodu de tiempu y producióse un tirotéu d'orixe desconocíu. Esta escaramuza llueu creció hasta convertise nun enfrentamientu ente les unidaes chines y xaponeses que s'atopaben nes cercaníes, a pesar de los alcuerdos de los mandos locales pa resolver pacíficamente l'incidente. Mientres los mandos de les unidaes implicaes alcordaben una resolución pal conflictu, los subalternos siguíen l'enfrentamientu. La negativa de Nankín a controlar la situación y la so unviada de tropes al norte fizo que Tokiu decidir a reaccionar dempués de tratar primeramente d'escaecer el choque. Los Gobiernos adoptaron posiciones cada vez más irreconciliables que fixeron fracasar los intentos de los altos oficiales de dambos bandos destinaos na zona por atopar una solución pacífica al incidente. A finales de xunetu, volver# a entamar los enfrentamientos pela redolada de Beixín, qu'acabaron cola retirada de les fuercies chines. La estensión de los choques a otros puntos de China y el fracasu de les conversaciones intergubernamentales a empiezos d'agostu conducieron a la guerra ente los dos países.

Esti enfrentamientu, anque menor, acabó desencadenando una serie d'acontecimientos que llevaron a una guerra abierta ente les dos naciones.[2] Coles mesmes, la espansión xaponesa nel norte de China y la crecedera del nacionalismu chino llevó a un conflictu difícilmente evitable.[2] Numberosos historiadores describen l'incidente como una sida del Exércitu nipón pa xustificar la guerra, de manera similar al anterior Incidente de Mukden que llevó a la ocupación de Manchuria.[2] Otros, otra manera, consideren que nun se trató d'una combalechadura de los militares xaponeses (a diferencia del Incidente de Mukden),[3] sinón d'un choque que llevó a la guerra por cuenta de la reaición de los Gobiernos chinu y xaponés.[2][4]

  1. Afirmao en: The Rise of Modern China (6ª edición). Capítulo: 24. Páxina: 578. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2000. Autor: Immanuel C.Y. Hsü.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Crowley (1963), p. 277
  3. 3,0 3,1 Morley (1983), p. 233
  4. Morley (1983), p. 236

Developed by StudentB